- Szombaton lezajlott a Kerékpárosklub tisztújító közgyűlése, amelyen a 3 éves mandátumát kitöltött elnökség, valamint az ellenőrző bizottság új tagjainak megválasztásáról döntöttünk. Emellett a közgyűlés elfogadta a székhelymódosításról szóló javaslatot is.
- Budapest közlekedési stratégiája (Budapesti Mobilitás Terv) a jelenlegi ötszörösében, a bécsihez hasonló 10%-ban határozza meg a kerékpározás forgalmi részarányának 2030-as célértékét, azonban fejlesztésének finanszírozása a közlekedésre fordított költségek csupán ezrelékeiben mérhető. Idén már csak a közösségi költségvetés szavazásain próbálkozhattunk – más ötletek legyőzésével -forrást szerezni néhány kisebb fejlesztésre.
- Lassan itt az év vége, ami azt jelenti, hogy ismét ajándékakcióval szeretnénk meghálálni a tagjaink támogatását. Idén november 4. és december 8. között belépő új tagjaink, illetve tagságukat meghosszabbítók között közel 100 értékes és izgalmas ajándékot sorolunk ki! Az éves tagsággal a bringás fejlődésért végzett munkánkat támogatod, klubtagságoddal pedig kedvezményeket vehetsz igénybe szervizekben, szálláshelyeken és […]
- Kedves Klubtagunk, szeretettel meghívunk a novemberi tisztújító közgyűlésünkre, melyen a 3 éves mandátum lejárta miatt új elnökséget és új ellenőrző bizottságot, valamint új választmányt szavazunk meg.
- A Central European Active Mobility Lab című projektben a Magyar Kerékpárosklub, a Mobilissimus, illetve a szlovák és a cseh kerékpárosklub vesz részt. A projekt keretében egy-egy köztérátalakítási beavatkozás valósul meg Budapesten, Pozsonyban és Prágában, amelyet a partnerség a Mobilissimus által kidolgozott módszertan alapján folyamatában vizsgál.
- Szegeden a parkolóépítések gyakran zöldterületek rovására történnek, amivel nemcsak az autóhasználatot ösztönzik, hanem háttérbe szorítják a kerékpáros és közösségi közlekedést is. A látszólag „zöld” fejlesztések valójában a fenntarthatóság látszatát keltik, miközben súlyosbítják a város hősziget problémáit.